Fine Art

Mi is az a Fine Art?

Az emberek gyakran kérdezik tőlem, hogy mi is pontosan az a fine art vagyis képzőművészeti fotózás? Mielőtt válaszolnék, általában veszek egy nagy levegőt, és felkészülök arra, hogy válaszoljak a kérdésre annyi idő alatt, amennyi idő alatt néhány emeletet fel kell menni egy liftben, mivel általában gyors választ várnak. És annak ellenére, hogy félek válaszolni a kérdésükre, rájöttem, hogy a legtöbb jó válasz egyszerű és közvetlen. Ezért először is tisztázni szeretném, hogy a képzőművészeti fotózásnak valóban vannak objektív kritériumai annak ellenére, hogy a művészet szubjektív és hatalmas területére esnek.

A képzőművészeti fotózást a fotográfia más területeitől megkülönböztető fő és mögöttes kritérium az, hogy a képzőművészeti fotózás nem egy tárgy digitális rögzítéséről szól. A fényképezőgép használata annak dokumentálására, hogy pontosan mi jelenik meg a fotós előtt, általában a fotóújságírás kategóriájába tartozik, és gyakran megtalálható olyan kiadványokban, amelyek purisztikus képeket tartalmaznak, amelyek kamerával készültek a jelenet rögzítéséhez, ahogyan az pontosan egy adott pillanatban létezett .

A képzőművészeti fotózás viszont elsősorban a művészről szól. Nem arról van szó, hogy rögzítse, amit a kamera lát; a művész által látottak rögzítéséről van szó. A képzőművészeti fotózásban tehát a művész a fényképezőgépet használja még egy eszköznek egy műalkotás létrehozásához. A fényképezőgépet olyan műalkotás készítésére használják, amely feltárja a művész látását, és nyilatkozik erről a látásról, ahelyett, hogy a témát dokumentálná az objektív előtt.

Például Georgia O’Keeffe híres sivatagi festményei kifejezik az új -mexikói tájról alkotott elképzelését; másrészt, ha egy tucat, háromlábú fotós a fénymérés után a kívánt expozícióra állítja be beállításait, és Mrs. O'Keeffe festőállványa mellett készít képet a tájról, az eredmények olyan képek lennének, amelyek rögzítették volna a jelenetet, de nem mutatta be a képzőművészeti fényképhez szükséges művészi megnyilatkozást. Ennélfogva a képzőművészeti fényképnek olyan kontroll elemeket kell tartalmaznia, mint Mrs. O’Keeffe és minden művész a műalkotás során. Ansel Adams ezt a legjobban az alábbi idézetben fejezte ki:

A művészet magában foglalja a valóság irányítását, mivel a valóságnak nincs esztétikai érzéke. A fényképezés művészetté válik, ha bizonyos vezérlőelemeket alkalmaznak.

Tehát a képzőművészeti fényképeknek túl kell lépniük egy jelenet vagy téma szó szerinti megjelenítésén. Mélyen ki kell fejeznie a fotós érzéseit és látásmódját, és világosan ki kell derítenie, hogy egy művész alkotta meg, nem csak a fényképezőgép. Világosnak kell lennie, hogy eredeti, szándékos alkotásról volt szó, és hogy a fénykép készítésének minden vonatkozása a terepen és a fotós utófeldolgozó digitális stúdiójában, beleértve a nyomtatást is, a művész egyéni kifejezése. 

Az elejétől a végéig

A képalkotás pillanatától, utómunkák tömkelegén, keretezésen keresztül egészen addig, míg az elkészült festményi portré a falra kerül hosszú utat jár be. De az a szép, hogy ebben neked semmi dolgod.

Ebben a stílusban a magas minőség kap nagy szerepet. Egyetlen kép készül csak, mely a régi időkre emlékeztet. 

Saját művészi szemléletmódomban nagy jelentőségűek a régi nagyok, akiknek munkáját lehetőségem volt személyesen is megtekinteni míg egy évig Belgiumban laktam. Imádom a középkort, a barokk és reneszánsz világot. Látásmódomban Rembrandt, van Dyck, John Everett Millais, nagy hatással volt.